کتاب‌ها و فیلم‌ها درست مثل سیب‌ها و پرتقال‌ها هستند

کتاب‌ها و فیلم‌ها درست مثل سیب‌ها و پرتقال‌ها هستند. شاید هر دو میوه باشند، اما مزه‌های کاملا متفاوتی دارند.

فیلم‌ها را دوست دارم، و وقتی به تماشای فیلمی می‌روم که از روی یکی از کتاب‌های من نوشته شده، همیشه این را در نظر می‌گیرم که قرار نیست کتاب خودم را روی پرده سینما ببینم. چرا که آدم‌های زیادی که در ساخت آن دخیل بودند، آن را به شیوه خودشان تفسیر کرده‌اند. اما می‌دانم که در نهایت آنچه خواهم دید براساس ایده‌ای است که سراغ من آمده بود. ایده‌ای که یک سال یا بیشتر از عمر خودم را پای پرورش آن گذاشتم.

 

استفن کینگ یکی از معدود نویسنده‌هایی است که آنقدری زنده مانده است تا شخصیت‌های کتاب‌هایش را بارها روی پرده‌ نقره‌ای سینما ببیند. کارهای او حتی آنهایی که با نام جعلی منتشر کرده، بیشتر از نویسنده دیگری به آثار تصویری تبدیل شده است. برخی از آنها مانند «قبرستان حیوانات خانگی» و «ایت» بیشتر از یک بار روی سینما رفتند. برخی در عین اینکه به فیلم تبدیل شدند، در تلویزیون به صورت سریال و در تئاترهای سرتاسر دنیا به شکل نمایش درآمدند.

کینگ معمولا بیشتر از چند دیدار کوتاه با سازندگان اثر اقتباسی ملاقات نمی‌کند و تنها در چند مورد خاص به سر صحنه فیلم‌برداری آمده و از نزدیک در جریان روند ساخت قرار گرفته است.

آثار کینگ که بیشتر در ژانر فانتزی‌، وحشت و دلهره نوشته شده، بیشتر از 350 میلیون نسخه در سرتاسر دنیا به فروش رسیده و جوایز زیادی از جمله مدال ملی هنر، جایزه دنیای فانتزی برای یک عمر فعالیت و جایزه برام استوکر را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده‌اند. به این نویسنده 71 ساله لقب «پادشاه وحشت» داده‌اند.